2011. február 21., hétfő

Világítótorony


Egy hadihajó a földközi tenger egyik meglehetősen veszélyes részén volt őrjáratban. Feszült volt a levegő. A köd miatt rosszul lehetet látni, ezért a kapitány a fedélzeten maradt, hogy felügyelje a legénység tevékenységét.
         Nem sokkal sötétedés után a hídon álldogáló őrszem fénypontot vett észre a hajótól jobbra.
-      Fény a jobboldalon!
-      Áll, vagy távolodik? – kiabálta a kapitány.
-       Áll, kapitány úr – válaszolta az őrszem. Ez azt jelentette, hogy a hadihajó összeütközhet a másik hajóval.
A kapitány parancsot adott a jeladó matróznak: - jelezd annak a hajónak: össze fogunk ütközni, ezért azt javaslom, hogy változtassák meg az irányt 20 fokkal!
-      Én egy másodtiszt vagyok – volt a válasz. Jobban teszik, ha Önök változtatják meg az irányt 20 fokkal.
A kapitány dühtől tajtékozott: - hadihajó vagyok: 20 fokkal térítsék el az irányt! – ordította.
A válasz rövid volt: - Világítótorony vagyok.
És a hadihajó változtatott irányt.
         Mi is az embertársainkkal szembe néha kell, hogy tegyünk 20 fokos kitérőket, hogy ne legyen hajótörés, veszekedés köztünk. Ez nem mindig könnyű, de egy jó házasság is attól jó házasság, ha a házastársak egymást elfogadják úgy, ahogy vannak és nem akarják mindig a saját akaratukat a másik félre ráerőszakolni.

Nincsenek megjegyzések:

Új kezdés...

  Elég rég írtam itt a blogocska félébe, de legbelül érzek késztetést, hogy írjak. 😊 Megszületünk És nem véletlenül. Igen nem véletlenül sz...