2012. február 17., péntek

Az irgalmas szamaritánus mai változata ...



Milyen lenne a Biblia, ha ma íródott volna?
Történt egyszer, hogy valaki a reggeli szentmiséről a munkahelye felé
tartva rájött, hogy bizony otthon felejtette a bérletét. Istenem segíts, hogy ne jöjjön ellenőr, - gondolta,- igazán nem teheted meg velem, hogy pont ma büntessenek meg, amikor ilyen korán felkeltem, hogy misével kezdhessem a napot!
A Mennyei Atya azonban, úgy látszik, allergiás az ilyesféle alkudozásokra, mert a második megállónál megjelentek az ellenőrök.
 Történetünk magát igen vallásosnak tartó főszereplője csalódottan és ijedten suttogta oda (szintén templombajáró) útitársainak: Ezeknek is pont most kell jönni Otthon felejtettem a bérletem! Most mit csináljak?
Igazán figyelhettél volna jobban! - mondta az egyik. Nekem szintén bérletem van, azt nem adhatom oda - mondta a másik. Majd kidumálod valahogy, ha ideér - így a harmadik. Nem messze tőlük állt egy csavargó külsejű cigány férfi is, akitől hiába igyekeztek felszálláskor minél messzebb húzódni, mégis meghallhatott valamit a beszélgetésükből, mert szó nélkül a lyukasztóhoz lépve új jegyet kezelt, és a meglepetéstől elakadt szavú idegen kezébe nyomta.
Mit gondoltok, ki volt a bajbajutott igazi felebarátja???

Nincsenek megjegyzések:

Új kezdés...

  Elég rég írtam itt a blogocska félébe, de legbelül érzek késztetést, hogy írjak. 😊 Megszületünk És nem véletlenül. Igen nem véletlenül sz...