2015. szeptember 21., hétfő

Kövess engem!


A mai embere vágyik a gazdagságra, vágyik a jólétre. A ma ünnepelt szent Máté, Jézus hívó szavára lemondott a jólétről, lemondott a földi gazdagságról. Csupán egy felszólításra otthagyott mindent. 
"Kövess engem!", nekem is mondja Jézus. Én kit követek? Kit akarok követni?
Máté tanúságot tett szóval, írással, de leginkább az életével, hogy Jézus követése többet ér mindennél amit a pénz, a vagyon, a hatalom adhat...



Szent Máté apostol és evangélista


 Máté (Márk Lévinek nevezi) vámos volt Kafarnaumban, Jézus a munkahelyéről hívta el. Ő az első evangélium szerzője. Később, a hagyomány szerint Etiópiában, a parthusoknál és Perzsiában hirdette az igét. Ereklyéit Salermóban (Dél-Olaszország) őrzik.

Máté Kafarnaumban született. A pénzváltóasztal mellől hívta meg őt az Úr. Az első evangélium szerzője. A hagyomány szerint Etiópiában és Perzsiában hirdette az evangéliumot. Etiópiában halt vértanúhalált. Ünnepét azon a napon tartja az Egyház, amikor testét Keletről a 10. század közepén Salernoba vitték át, ahol jelenleg is őrzik.

kép: Rembrant van Rijn: Az angyal megihleti Szent Mátét, 1661, Louvre, Párizs.


Liturgia

A szentmise olvasmányai
Ef 4,1-7.11-13
Mindegyikünk Krisztus ajándékozásának mértéke szerint részesül a kegyelemben.

Mt 9,9-13
Jézus szólt Máténak: "Kövess engem!" Ő azonnal fölkelt, és követte az Urat.

Nincsenek megjegyzések:

Új kezdés...

  Elég rég írtam itt a blogocska félébe, de legbelül érzek késztetést, hogy írjak. 😊 Megszületünk És nem véletlenül. Igen nem véletlenül sz...