2020. szeptember 22., kedd

Napi forrás :) 25. évközi hét kedd

 



    A mai evangéliumot elolvasva azt a kérdést is feltehetném, hogy kik az én igaz barátaim? A válasz itt sem lesz más, mint Jézus válasza: "...azok, akik Isten igéjét hallgatják, és tettekre is váltják!” Együtt tenni azt mire Jézus tanított. Az olvasmány pedig erre tanít, hogy hogyan legyünk jók, bölcsek,

OLVASMÁNY a Példabeszédek könyvéből

Irgalmat és igazságosságot vár tőlünk az Úr.

Így tanít az örök Bölcsesség:

Olyan a király szíve az Úr kezében, mint a patak vize, ahová akarja, oda irányítja.

Az ember minden útja helyes a saját szemében a szívek igaz megmérője azonban az Úr.

Ha irgalmas vagy, és megtartod igaz utadat, az Úr előtt ez kedvesebb lesz az áldozatnál.

A szemek kevélysége és a szív felfuvalkodottsága a gonoszok lámpása. Mindez csupa bűn. A bátor és szorgalmas gyarapodni fog, és mindaz, aki mohó, szegénységben marad.

Aki hazug nyelvvel gyűjti kincseit, az esztelen, mert beleakad a halál tőreibe.

A gonosz ember lelke ártani szeret, és társán nem gyakorol könyörületet.

A gőgös kudarcán az együgyű tanul, a bölcseket követve még inkább növekszik tudása. A szent a bűnös házát szemmel tartja, hogy a rossztól visszatartsa a gonoszt.

Aki bedugja fülét, ha a szegény kiált, vigyázzon: kiált majd egyszer ő is, de szavát nem hallja meg senki sem!

Ez az Isten igéje.

Péld 21,1-6.10-13


VÁLASZOS ZSOLTÁR :

Válasz: Parancsaid ösvényén * vezess engem, Uram. 35a. vers

Előénekes: Azok a boldogok, akiknek tökéletes az útjuk, * akik az Úr törvénye szerint élnek.

Döntéseid útját add megértenem, * csodás tetteiden szemlélődöm.

Hívek: Parancsaid ösvényén * vezess engem, Uram.

E: Döntöttem, a hűség útját választottam, * végzéseidhez tartom magam.

Elmémet segítsd, és megtartom törvényedet, * ragaszkodom hozzá teljes szívvel.

H: Parancsaid ösvényén * vezess engem, Uram.

E: Ezért parancsaid ösvényén vezess, * mert kedvem telik bennük.

Fáradhatatlanul megtartom törvényedet, * mindenkor és mindörökre.

H: Parancsaid ösvényén * vezess engem, Uram.

Zsolt 118,1.27.30.34-35.44


ALLELUJA

Boldogok, akik Isten szavát hallgatják, * és hűségesek maradnak hozzá. Lk 11,28 – 6. tónus.


† EVANGÉLIUM Szent Lukács könyvéből

Az tartozik igazán Jézushoz, aki Isten igéjét tettekre váltja.

Jézus egyszer egy házban tanított, amikor odajöttek anyja és rokonai, de a tömeg miatt nem tudtak bejutni hozzá.

Ekkor jelentették neki: „Anyád és rokonaid kint állnak, és látni akarnak.”

Ő azonban így válaszolt: „Az én anyám és rokonaim azok, akik Isten igéjét hallgatják, és tettekre is váltják!”

Ezek az evangélium igéi.

Lk 8,19-21

Nincsenek megjegyzések:

Új kezdés...

  Elég rég írtam itt a blogocska félébe, de legbelül érzek késztetést, hogy írjak. 😊 Megszületünk És nem véletlenül. Igen nem véletlenül sz...