2020. szeptember 25., péntek

Napi forrás :) 25. évközi hét péntek

 



         
Mindenek megvan az ideje. És főleg annak is, hogy minden nap imába forduljunk teremtönkhöz.

Minden napjaimban mihez van időm? Mi a fontos?


OLVASMÁNY a Prédikátor könyvéből

Mindennek megvan a maga ideje;

a mindenség rendjét a teremtő Isten szabta meg.

A Prédikátor így tanít: Mindennek megvan a maga ideje,

és az ég alatt minden dolog elmúlik a maga idejében:

Ideje van a születésnek és ideje a halálnak,

ideje az ültetésnek, és ideje a betakarításnak.

Ideje van az ölésnek, és ideje a gyógyításnak,

ideje a lebontásnak, és ideje az építésnek.

Ideje van a sírásnak, és ideje a nevetésnek,

ideje a gyásznak, és ideje a táncnak.

Ideje van a kő szétdobálásának, és ideje a kő összeszedésének,

ideje az ölelkezésnek, és ideje az ölelkezéstől való tartózkodásnak.

Ideje van a keresésnek, és ideje az elveszítésnek,

ideje a megőrzésnek, és ideje az eldobásnak.

Ideje van az eltépésnek, és ideje a megvarrásnak,

ideje a hallgatásnak, és ideje a szólásnak.

Ideje van a szeretetnek, és ideje van a gyűlölködésnek,

ideje a háborúnak, és ideje a békének.

Mi haszna van az embernek a fáradtságából?

Figyeltem azt a vesződséget,

amelyet Isten az emberek fiainak adott,

hogy bajlódjanak vele.

Mindent úgy alkotott, hogy helyes legyen a maga idejében.

Isten a világot átadta az embernek, hogy kutassa azt,

de az ember nem tudja teljesen kifürkészni Isten művét,

amelyet ő kezdettől fogva végbevisz.

Ez az Isten igéje.

Préd 3,1-11


VÁLASZOS ZSOLTÁR :

Válasz: Áldott legyen az Úr, * ő az én segítségem! 1a. vers.

Előénekes: Áldott legyen az Úr, ő az én segítségem, † ő tanította harcra kezemet, * és ujjaimat viadalra.

Hívek: Áldott legyen az Úr, * ő az én segítségem!

E: Ő az én irgalmasságom és erősségem, * menedékem és szabadítom;

ő a védőpajzsom, benne remélek, * aki uralmam alá veti népemet.

H: Áldott legyen az Úr, * ő az én segítségem!

E: Uram, ki az ember, hogy törődöl vele, * az ember fia, hogy gondolsz reá?

Hiszen olyan az ember, mint a szellő, * napja pedig, mint a suhanó árnyék!

H: Áldott legyen az Úr, * ő az én segítségem!

Zsolt 143,1a és 2abc.3-4


ALLELUJA

Az Emberfia azért jött, hogy szolgáljon, * és életét sokakért váltságul adja. Mk 10,45 – 5. tónus.


† EVANGÉLIUM Szent Lukács könyvéből

Isten Fölkentjének, a Messiásnak sokat kell szenvednie.

Amikor egyszer Jézus egyedül imádkozott, és csak tanítványai voltak vele, megkérdezte tőlük: „Kinek tartanak engem az emberek?” Ők így válaszoltak: „Van, aki Keresztelő Jánosnak, van, aki Illésnek, mások szerint viszont a régi próféták közül támadt fel valaki.”

Ő tovább kérdezte: „Hát ti kinek tartotok engem?” Péter válaszolt: „Az Isten Fölkentjének.”

Jézus rájuk parancsolt, hogy ezt ne mondják el senkinek. Majd hozzáfűzte: „Az Emberfiának sokat kell szenvednie. A vének, főpapok és írástudók elvetik őt, megölik, de harmadnapra feltámad.”

Ezek az evangélium igéi.

Lk 9,18-22

Nincsenek megjegyzések:

Új kezdés...

  Elég rég írtam itt a blogocska félébe, de legbelül érzek késztetést, hogy írjak. 😊 Megszületünk És nem véletlenül. Igen nem véletlenül sz...